donderdag 12 augustus 2010

Ayutthaya; 21:37 PM

Vandaag hebben we een leuke maar vermoeiende dag gehad. Een thaise collega van papa ging samen met haar man mee om een dagtrip naar Ayutthaya te maken. We moesten al vroeg opstaan en ontbijten.
De eerste stop was het Bang Pa-In Palace. Een koninklijk paleis met allemaal verschillende geschenken uit verschillende regeringen. Bijvoorbeeld een Chinese "villa". Er lag ook een gigantische tuin omheen. Wat ik leuk vond waren struiken in de vorm van dieren. Olifanten, muizen, leeuwen, konijnen en etc.






De stop daarna was een weer een Reclining Buddha in het Ayutthaya gebied. Dit maal niet zo groot en het was er super druk. Om de buddha heen lagen enkele tempels. Waarvan een hele mooie. Net voor de tempel stonden 2 beelden van buddha's als een soort beschermers van de tempel. Wat me opviel was dat alle buddha's die ik vandaag heb gezien een geel gewaad aanhadden.





Toen was het tijd voor iets aparters. We kwamen aan in een ouder gedeelte van Ayutthaya waar een olifanten attractie was. Je kon op een olifant een gedeelte door de stad lopen. Eerst voerden we de olifantjes een soort vrucht waarvan ik niet weet wat het nou eigenlijk was. Zijn/haar huidje voelde heel ruw aan. Net als een korstje, maar dan met haren. De olifanten konden ook dansen op de muziek. Maar dat werd al gauw heel zielig om te zien. Ook op de olifant zelf zitten vond ik zielig. Al was het wel een hele grappige ervaring.

Toen waren we aangekomen in het officieele centrum van Ayutthaya. Het oude centrum was vroeger de hoofdstad van Thailand. Na een hevige oorlog is de bevolking gevlucht en alle gebouwen verwoest. De mensen vluchtten naar Bangkok waardoor dat de hoofdstad werd. Het hoofd van elke buddha is eraf "gehakt". Er is niet veel meer van over, maar wat je zag was prachtig. Zo stonden er ook 3 bomen die in elkaar vergroeid waren. Uit de wortels van die bomen was het hoofd van een buddha gehakt.


(toen was de camera leeg)

((en nu ook de laptop, dus ik maak het bericht morgen af))

(((vrijdag 13 augustus; internet doet het weer, ik ga weer verder!)))

Het werd tijd om wat te eten. Na een lange zoektocht naar een goede tent waar nog tafeltjes vrij waren hadden we eindelijk wat gevonden. Via allemaal gangetjes kwamen we op een terrasje naast de rivier. Ze hadden er heerlijk eten. Wat heet vlees, zoet zure kip, omelet met garnalen en etc. Echt super lekker allemaal.
Nog een laatste blik op een tempel en op weg naar het hotel. We waren allemaal heel moe en lagen te slapen in het busje, haha.

Ik loop een dag achter met de blogs vanwege internet. Maar morgen vliegen we alleen naar koh Samui dus daarna zal ik niet veel meer doen. Dan kan ik allemaal schrijven wat we vandaag gedaan hebben. Tot dan :)

1 opmerking:

  1. Ik kan Ayutthaya nog niet eens uitspreken :P Kei leuk op die olifant! Wel zielig dat ze ze laten dansen idd. Nog veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen