maandag 16 augustus 2010

Full-moon & Thongsala; 22:48 PM

Het werd tijd voor wat anders dan zwemmen en luieren. In het resort kun je “motorbikes” huren (we zijn er nog steeds niet uit of het een brommer, scooter of motor was). Die wilde we dus gaan huren. Maar mama durft niet te rijden en Puck durft niet achterop. Papa en ik stonden er dus alleen voor.


Ik mag een brommer berijden hier in Thailand. Daar zijn geen regels voor. Dus als je 12 of 13 bent mag je allang brommer rijden. Zie je het al voor je? Met je 13de al een scooter of brommer berijden? Echt heel raar en gevaarlijk. Afin.
Uit voorzorg ben ik toch maar bij papa achterop gegaan.
De wegen hier op Koh Phangan zijn nou niet bepaald recht. Sommige gaan echt HEEL stijl omhoog. Super eng dus, vooral omdat we er met zijn tweeën opzaten en ook nog beide voor de eerste keer. Maar we kwamen echt langs super mooie dingen. Zo gingen we wat drinken bij een barretje met een geweldig uitzicht en stonden er gewoon olifanten langs de weg. De bananenbomen en palmbomen waren in overvloed, net zoals alle scootertjes trouwens.

Op een gegeven moment stond er aangegeven dat er na zoveel meter een paar watervallen waren. Die hebben we dus gevolgd. Bij de ingang van het natuurpark stond een bord met wat foto’s van de watervallen. Het zag er allemaal super mooi uit en werden benieuwd. Op naar boven dus. Tijdens het lopen vroeg papa aan mij of ik mij zwemkleren aan had, dan konden we in het water zwemmen. Ik zei nee. Maar er lag nog geen water in het stuk waar we gelopen hadden. Hoe hoog we ook kwamen, er was maar geen water. We stonden dus op een gegeven moment bij een stel droge rotsen waar een bordje bij stond: “waterfall”. Papa en ik stonden echt even te kijken van: hè? Er was geen water te bekennen! Opzoek naar de volgende waterval in de hoop dat daar wel water was. Ook daar weer geen water! Super lachwekkend dus. Er lag een heel klein plasje water van ongeveer 20 centimeter breed waar een iniemienie klein straaltje uitkwam van 3 centimeter breed. Het water lag ook nog stil. Echt heel stom om te zien.

Toen kwamen we de “hoofdstad” van Koh Phangan tegen. Thongsala. Een drukke lange weg met alleen maar brommertjes. Er zaten veel bars en restaurants. Ook wordt in Thongsala het half-moon festival gevierd. Op 16 augustus om precies te zijn. Vandaag dus. Het was de bedoeling om via Thongsala naar Haad Rin te rijden. Daar wordt het full-moon festival gevierd. Dat is hèt ding van Koh Phangan. Honderden mensen komen daar op af. Het wordt deze maand gehouden op de 25ste. We kwamen alleen niet aan in Haad Rin. Want toen we uiteindelijk Thongsala uit waren kwamen we een helling tegen die we niet op kwamen. Helaas...


Terug weer naar het resort. Nu via de kust. We kwamen een heel leuk haventje tegen. Heel armoedig maar zag er leuk uit met die palmbomen en “jungle” op de achtergrond.
Beide waren we helemaal verbrand. Ik in mijn nek en papa op zijn armen. Toch was het super leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten